FiNanCiaL EduCaTioN?


Heh..Financial education..sejak SeTahun lepas,2 perkataan ni asyik bermain dalam fikiran aku..korang faham ape maksud 2 perkataan ni? kalau dalam bahase Melayu maksudnye, pendidikan kewangan...

PendiDikan KewAngaN..
bagi aku, ni la jenis pendidikan yang paling penting kalau kite nak hidup senang kat dunia ni?
ade je orang blajar tinggi2 tapi nak rase duit sejuta dalam akaun 2 punye payah..biasenye x penah pown...
tapi ade jugak,org x habis blaja..tapi duit dalam akaun berjuta-juta..siap jadi orang terkaye kat dunia lagi..huhu..
meh aku bagi 2 name yang aku memang respek giler..blajar x habis,skarang BiLLioNNaire!!!korang mesti kenal salah sorang dari dowang nih:

1. Micheal Dell - Dell founder
2. Bill Gates - Microsoft founder

dowang ni,blajar memang x habis..tapi.ape yang menyebabkan dowang dapat mencipta kekayaan yang jao melangkaui para doktor,lawyer,akauntan yang blajar sampai 5-6 tahun? Ni semua berkenaan dengan FiNanCial EduCation..
Dalam blog ni, aku harap dapat bkongsi dengan pembaca,tentang PeNgeTahuan, PeNgalamAn serta PeNdapAT mengenai subjek nih..
Semoga ia dapat membantu kita semua dalam mengecapi kejayaan hidup di dunia & seterusnya diakhirat.. InsyaAllah..

0 Idea: