Rich Dad, Poor Dad

Assalamualaikum..
     
        Hari ni, aku nak tunjuk 1 buku yang telah mengubah hidup aku n michael. Buku ini di tulis oleh sifu kami iaitu, x lain dan x bukan, Mr. Robert Kiyosaki dan dibantu oleh kawan baik beliau, Sharon Lechter.

Rich Dad, Poor Dad


Rich Dad, Poor Dad mengisahkan tentang perbezaan hidup, pendapat dan pemikiran antara dua orang ayah Robert Kiyosaki. Seorang ayah beliau gelarkan sebagai Bapa Miskin (poor dad) dan seorang lagi adalah Bapa Kaya (rich dad). Di dalam buku ini, kita akan mendapat gambaran menyeluruh terhadap situasi sebenar yang berlaku di sekeliling kita.

     Situasi yang dimaksudkan semestinya adalah situasi kewangan. Kenapa Ramai orang yang dibebani masalah kewangan? Kenapa terdapat jurang di antara orang kaya dan orang miskin? Apa yang diperlukan untuk bebas dari masalah kewangan? Adakah apa yang saya lakukan hari ini akan menjamin masa depan saya? Semuanya akan terjawab selepas membaca buku ini dan buku2 lain hasil usaha sifu Robert.

BUKU INI TIDAK MENDIDIK ANDA MENJADI KAYA!

 Buku ini tidak mendidik anda menjadi kaya, ia hanya memberi IDEA tentang pengurusan kewangan serta seba sedikit perancangan masa hadapan untuk mengelakkan masyarakat terjerumus ke dalam masalah kewangan yang teruk. Saya sangat menyarankan buku ini kepada anda yang inginkan perubahan dalam hidup. Selepas habis membaca buku ini, anda boleh terus membaca buku-buku lain di dalam Rich Dad series.


Harga Buku ini tidak mahal, kalau nak jimat, beli yang kecik, arge die cume RM35.90 dan boleh di dapati di hampir semua kedai buku sepert Popular, MPH, kinokuniya dan Borders. Kalau da bace buku ni nanti, bole la bertukar-tukar idea dengan saya dan sesiapa lagi yang dah khatam buku nih. Biasenye, setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza terhadap input yang disampaikan oleh Robert. 

okeng, sampai di sini sahaja coretan kali ini (aceceh..ngahahaha)..


Wassalam..

0 Idea: